ABD’nin Küba’ya Uyguladığı Abluka Sürek Kazandırıyor: Ülke Elektrik Kesintileriyle Boğuşuyor
ABD'nin 30 Ocak 2023 tarihinde Küba'ya uygulamaya koyduğu ablukası devam ediyor. Küba Enerji ve Maden Bakanlığı (Minem), Ulusal Elektro-Enerji Sistemi’nde ciddi bir kısmi çöküş yaşandığını ve ülkenin yüzde 70'inde zorunlu elektrik kesintisi yapılacağını açıkladı. Minem'in sosyal medya platformu üzerinden yaptığı açıklamada, ulusal elektrik şebekesinin bazı bölümlerinin devre dışı kaldığı ve enerji üretiminde büyük aksaklıklar meydana geldiği vurgulandı. Açıklamada, enerji talebinin en yüksek olduğu saatlerde, ülkenin yüzde 70'inde zorunlu elektrik kesintisi uygulanacağı belirtildi. Ayrıca, "Nuevitas Termik Santrali’nin 6 numaralı ünitesi ile Rente Santrali’nin 3 numaralı ünitesi, fuel oil santrali de Ulusal Enerji Sistemi’nden devre dışı kaldı. Ülkedeki 16 termik santral ünitesinden…