OLED stratejisi işe yaradı: LG’nin çeyrek kazancı belli oldu

LG Display, 2025’in ilk çeyreğinde 6,065 trilyon won gelir ve 33,5 milyar won (23 milyon dolar) faaliyet kârı açıkladı. Şirket, böylece üst üste ikinci çeyrekte de kâr açıklamış oldu. Bu başarının arkasında ise şirketin OLED dönüşüm süreci yer alıyor.

LG Display OLED Pazarında Yükselişte

LG’nin paylaştığı çeyrek raporuna göre geçen yılın aynı dönemine kıyasla gelirlerde yüzde 15’lik artış kaydedildi. Özellikle TV, IT ve mobil cihazlara yönelik OLED panel sevkiyatlarındaki yükseliş ve döviz kurlarının etkisi bu artışı destekledi. OLED ürünlerin toplam gelirdeki payı ise yüzde 55’e ulaştı. Ayrıca şirket, önceki yıla göre faaliyet kârında 500 milyar won’a yakın bir iyileşme sağladı.

Detaylara gelirsek, TV panelleri toplam gelirlerin yüzde 22’sini, IT cihazlarına yönelik paneller yüzde 35’ini, mobil ve diğer cihazlara yönelik ürünler yüzde 34’ünü oluşturdu. Otomotiv panellerinin payı ise yüzde 9 oldu.

Şu an için LG Display, küçük ve orta boy OLED segmentinde teknik rekabet gücünü artırmayı, Tandem OLED teknolojisiyle IT tarafında liderliğini pekiştirmeyi hedefliyor. Ayrıca Guangzhou’daki büyük LCD fabrikasının elden çıkarılmasıyla, OLED odağının daha da genişlemesi bekleniyor. Otomotiv ekranlarında ise P-OLED, ATO ve LTPS LCD gibi gelişmiş çözümlerle global ölçekte büyüme planlanıyor.

Finans Direktörü Sung-hyun Kim, temel rekabet gücünü artırmaya yönelik çabaların sonuç vermeye başladığını belirtti. Ancak bunun için istikrarın korunması gerekecek. Şirket, yıl genelinde kârlılığı sürdürülebilir hâle getirmek için operasyonel verimliliği geliştirmeyi ve ölçekli büyümeyi hedefliyor.

Related Posts

Günlük adım sayısını artırmak, zararlı etkileri azaltabilir

Araştırma, bireylerin günlük adım sayılarını artırarak hareketsiz yaşamın sağlığa zararlı etkilerini azaltabileceğini ortaya koydu.

iPhone 16 Pro sınıfta kaldı: Hangi iPhone 16 modeli daha çok satıyor?

Apple iPhone 16’nın piyasaya sürülmesinin ardından ilk satış analizleri geldi. Rapor, tüketicilerin tercihlerinin daha uygun fiyatlı temel iPhone 16 modeline doğru kaydığını, bu modelin Pro ve Pro Max varyantlarına kıyasla belirgin şekilde daha fazla ilgi gördüğünü söylüyor.

Galaxy Z Fold 7 ve Z Flip 7 için tarih verildi!

Samsung, katlanabilir telefon işindeki çalışmalarına devam ediyor. Güney Koreli marka bu kapsamda çok yakında Z Fold 7 ve Flip 7 modellerini tanıtacak. Ürünlerle ilgili bugüne dek paylaşılan raporların ortak noktası seleflerine kıyasla önemli …

Chrome tarayıcı, OpenAI’ın eline geçebilir!

Eğer Google Chrome’u satmak zorunda kalırsa, OpenAI popüler tarayıcıyı satın alabilir.

Samsung PCIe 5.0 destekli 9100 PRO SSD serisi hakkında her şey!

Samsung, PCIe 5.0 teknolojisini kullanan ilk tüketici SSD’si olan 9100 PRO serisini tanıttı. Şirketin yeni SSD modeli, bir önceki nesil 990 PRO’ya göre iki kat daha yüksek performans ve %49’a kadar daha iyi güç verimliliği sunuyor. Samsung 9100 PRO …

Perplexity, Google Chrome’u satın almak isteyenler kuyruğuna girdi

ABD Adalet Bakanlığı’nın Google’a karşı açtığı tekelcilik davası teknoloji dünyasında yankı uyandırmaya devam ederken, dikkat çekici bir hamle de yapay zeka girişimi Perplexity’den geldi. Şirketin ticari operasyonlardan sorumlu yöneticisi Dmitry …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir